Δευτέρα 7 Μαΐου 2012

1 στους 4 λέει ψέματα στο facebook

1 στους 4 λέει ψέματα στο Facebook
Ψέματα λέει και γράφει 1 στους 4 χρήστες στο Facebook σε μια προσπάθεια να εντυπωσιάσει τους φίλους και τους αγνώστους που έχει ως "friends" στο μεγάλο κοινωνικό δίκτυο.
Πέρα από τα ψέματα που λένε οι χρήστες στο Facebook, η έρευνα παρουσιάζει στοιχεία για τα προσωπικά δεδομένα που αποκαλύπτουν οι χρήστες μέσω του κοινωνικού δικτύου.

Η Consumer Reports εξέτασε 2.000 νοικοκυριά από τα οποία το 25% δηλώνει ψέματα στο Facebook προκειμένου να προστατέψει τα προσωπικά δεδομένα στο site.
Οι χρήστες φαίνεται ότι συνειδητοποιούν σιγά σιγά τη δύναμη του δικτύου αφού το ποσοστό όσων δηλώνουν ψέματα στο Facebook για να προστατέψουν την ιδιωτικότητά τους είναι αυξημένο κατά 10% σε σχέση με πέρυσι.
Το Facebook απαιτεί από τους χρήστες να δηλώνουν το πραγματικό τους όνομα και την πραγματική τους διεύθυνση στο Facebook όμως φαίνεται ότι οι χρήστες παραβιάζουν αυτόν τον όρο δηλώνοντας ψέματα.
Φυσικά η προστασία των προσωπικών δεδομένων είναι μόνο ένας λόγος που οι χρήστες ψεύδονται στο Facebook.
Ένας άλλος λόγος είναι για να εντυπωσιάσουν τους φίλους τους ή καινούργια flirt που ανακαλύπτουν online.
Επίσης συχνά οι εργοδότες χρησιμοποιούν ψεύτικα προφίλ για να ελέγχουν τους εργαζόμενους ή για να βρίσκουν πληροφορίες για όσους κάνουν αίτηση για δουλειά στην εταιρεία τους.
Η έρευνα καταλήγει ότι τα στοιχεία που κρύβουν κάποιοι χρήστες του Facebook ενδέχεται να βλάψουν κάποιους άλλους χρήστες.
Ωστόσο η επώνυμη χρήση του site δεν αφήνει πάντα πολλά περιθώρια καθώς μεταξύ των φίλων υπάρχουν και πραγματικοί άνθρωποι από το περιβάλλον που ενδέχεται να αντιδράσουν σε ένα ψέμα αποκαλύποντας στοιχεία για τον εαυτό του.

Εικονικοί κόσμοι και Προκατάληψη


Η προκατάληψη αποτέλεσε ανέκαθεν τροχοπέδη στην πρόοδο. Τι είναι όμως η προκατάληψη;
  • Γνώμες, πεποιθήσεις που σχηματίζουμε εκ των προτέρων για κάτι, έπειτα από επηρεασμό πραγμάτων, γεγονότων, φαινομένων, καταστάσεων, ιδεών, αντιλήψεων, στάσεων… και χωρίς προσεκτική και λογική εξέταση.
  • Μια ιδιότητα της καθημερινής σκέψης και σκέψης απέναντι στη ζωή γενικά, μέσω της αποδοχής ή επιβολής (από την κοινωνία) στερεοτύπων, άρα μιας κομφορμιστικής συμπεριφοράς.
Φυσικά, αυτό έχει επηρεάσει πολλούς τομείς της ζωής μας, αλλά κυρίως την συμπεριφορά μας απέναντι σε κάποια πράγματα ή καταστάσεις. Μια τελευταία σφυγμομέτρηση των πεποιθήσεων του πληθυσμού παγκοσμίως, έδειξε ότι ο τομέας που εξετάζουμε, η εικονική πραγματικότητα, έχει επηρεαστεί από τέτοιου είδους προκαταλήψεις. Που την συναντούμε;
  • Σε κάποια παιχνίδια, όπως για παράδειγμα το Counter Strike, όπου οι δύο αντίπαλες παρατάξεις χωρίζονται σε τρομοκράτες και αντι-τρομοκράτες, οι «περιθωριακοί» τρομοκράτες είναι Άραβες ενώ οι «γενναίοι και πατριώτες» αντι-τρομοκράτες ανήκουν στον αμερικανικό στρατό. Αυτό μας επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό, αφού καταλήγουμε να θεωρούμε τους Άραβες (και παρόμοιους με αυτούς) επικίνδυνους, ενώ τους Αμερικάνους σωτήρες της ανθρωπότητας.
  • Σε παιχνίδια κοινωνικής φύσεως, όπως το Second Life ή το Sims, τα avatar των παικτών είναι τέλεια εξωτερικά, με πολύ αδύνατα κορμιά, που συχνά αγγίζουν το υπερφυσικό, καθώς οι αναλογίες τους απέχουν από το ανθρώπινο σώμα. Έτσι, δημιουργείται η αντίληψη ότι ο αδύνατος άνθρωπος είναι και ωραιότερος.
  • Τέλος, εμείς οι ίδιοι επενεργούμαστε από προϊούσες (προϋπάρχουσες ιδέες) με αποτέλεσμα να λέμε απερίσκεπτα ότι η εικονική πραγματικότητα προκαλεί μόνο κακό, επηρεάζοντας έτσι και μικρότερες ηλικίες, που δεν μπαίνουν στην διαδικασία να επεξεργάζονται τις πληροφορίες που δέχονται
Η εμφάνιση τέτοιων ιδεών στους εικονικούς κόσμους πρέπει να βάζει τον καθένα από εμάς σε σκέψεις, ώστε να αποκτήσουμε μια κριτική στάση απέναντι στα διάφορα ερεθίσματα που δεχόμαστε, και να μην καθορίζουμε τις πράξεις μας ανάλογα με παλιομοδίτικες απόψεις.