Τρίτη 13 Μαρτίου 2012

Η εικονική πραγματικότητα στην υπηρεσία της ιατρικής

Τελικά η έκφραση ότι ''πρέπει να ερχόμαστε αντιμέτωποι με τους φόβους μας ώστε να τους ξεπεράσουμε'', φαίνεται ότι ανταποκρίνεται στην αλήθεια, καθώς μια νέα και πολύ αποτελεσματική θεραπεία για την αντιμετώπιση των κρίσεων πανικού και των φοβιών, είναι η εικονική πραγματικότητα.
Μέχρι σήμερα, η αντιμετώπιση των κρίσεων πανικού και των φοβιών γινόταν με κλασικές μεθόδους, όπως η ψυχανάλυση και η φαρμακοθεραπεία.Τώρα πλέον αντιμετωπίζονται με εικονική πραγματικότητα, δηλαδή σε ένα περιβάλλον προσομοίωσης, που δημιουργείται με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή, το άτομο έρχεται αντιμέτωπο με αυτό που τον φοβίζει.

Η μέθοδος αυτή, εφαρμόζεται με επιτυχία στην Αμερική και την Ολλανδία , όχι όμως στη χώρα μας , ενώ από μελέτη, που έγινε σε 150 ασθενείς, προέκυψε ότι το 76% προτίμησε τη θεραπεία μέσω εικονικής πραγματικότητας.

Οι κυριότερες φοβίες, που μπορούν μέχρι σήμερα να θεραπεύονται με εικονική πραγματικότητα είναι η κλειστοφοβία, η υψοφοβία, η αεροφοβία, η αραχνοφοβία, η κυνοφοβία, η κοινωνική φοβία, το μετατραυματικό στρες.
Τελευταία αναπτύσσονται βάσεις δεδομένων για βροντοφοβία, καρχαριοφοβία , θερμοφοβία , μικροβιοφοβία κλπ.

Η βασική αρχή της θεραπείας αυτής, είναι η τοποθέτηση του ασθενούς, σε ένα εικονικό περιβάλλον που έχει σχέση με την ειδική φοβία π.χ. καμπίνα αεροπλάνου σε αεροφοβία, παρουσία σκύλου σε κυνοφοβία, παρουσία πλήθους σε κοινωνική φοβία κ.λ.π. και η σταδιακή επανέκθεσή του σε αυτή, μέχρις ότου να την ξεπεράσει.


http://www.cosmo.gr/body-and-mind/Soma/Ygeia/therapeia-eikonikhs-pragmatikothtas-gia-tis-fovies.1293514.html

Εικονικα μουσεια


Τα εικονικά μουσεία (virtual museums) υπόσχονται μέσω των τεχνολογιών εικονικής πραγματικότητας να μετατρέψουν την περιήγηση σε χώρους πολιτισμού σε μία συναρπαστική και συνάμα εκπαιδευτική
για το χρήστη εμπειρία.  Τα χαρακτηριστικά που ένα τέτοιο μουσείο θα πρέπει να έχει,  σχετίζονται
μεταξύ άλλων με την αληθοφάνεια και την πιστότητα στη ψηφιακή αναπαραγωγή του φυσικού χώρου,
την ευκολία στην πλοήγηση, τους τρόπους με τους οποίους η σχετική πληροφορία παρουσιάζεται στους
επισκέπτες.  Στο πλαίσιο αυτής της εργασίας περιγράφεται η εμπειρία σχεδίασης ενός εικονικού
μουσείου και συνάγονται συμπεράσματα που σχετίζονται με τους βασικούς άξονες σχεδίασης και
αξιολόγησης της εφαρμογής με έμφαση στην αλληλεπίδραση χρήστη-συστήματος καθώς και στη
μαθησιακή διάστασή του.

Για περισσότερες πληροφορίες διαβάστε το πλήρες άρθρο :

http://www.etpe.gr/files/proceedings/26/1286267886_92.pdf

Η εικονική πραγματικότητα στην εκπαίδευση

Η εικονική πραγματικότητα χρησιμεύει και στην εκπαίδευση

Οι 3Δ Εικονικοί Κόσμοι (ΕΚ) είναι ρεαλιστικά τρισδιάστατα περιβάλλοντα υποστηριζόμενα από τον Παγκόσμιο Ιστό που επιτρέπουν υψηλή πιστότητα αναπαράστασης χώρων, καταστάσεων και/ή δραστηριοτήτων, οδηγώντας στην εμβύθιση όσων συμμετέχουν σε αυτούς. Ως εμβυθιση σε 3Δ ΕΚ, η βιβλιογραφία ορίζει την ψευδαίσθηση της ενεργούς συμμετοχής στις δραστηριότητες που διεξάγονται στους 3Δ ΕΚ και τη δημιουργία της εντύπωσης ότι κάθε ενέργεια που πραγματοποιείται επηρεάζει άμεσα το περιβάλλον των 3Δ ΕΚ, με αποτέλεσμα την ενίσχυση της κινητοποίησης των συμμετεχόντων και τη διατήρηση της εμπλοκής τους στις δραστηριότητες που συμμετέχουν.

Τα τελευταία χρόνια, το ενδιαφέρον για την αξιοποίηση των 3Δ ΕΚ στην εκπαίδευση και την κατάρτιση έχει αυξηθεί και, ως αποτέλεσμα, έχουν αναπτυχθεί εργαλεία που έχουν ως σκοπό  να ενσωματώσουν διαδεδομένες εκπαιδευτικές τεχνολογίες (όπως είναι τα Συστήματα Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Τάξεων) στην υπάρχουσα υποδομή των 3Δ Εικονικών Κόσμων.  Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό εργαλείο είναι το SLOODLE (Simulation Linked Object Oriented Dynamic Learning Environment), το οποίο επιτρέπει την ενσωμάτωση του Moodle στον 3Δ ΕΚ Second Life.



Περισσότερα:
http://www.minedu.gov.gr/workshops/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=5

VR και σχεδιασμός πολύπλοκων συστημάτων

Η εικονικη πραγματικοτητα χρησιμευει και στην δημιουργια πολυπλοκων δημιουργιων οπως τα αυτοκινητα. Ειδικοι προγραμματιστες και επιστημονες δημιουργουν τεχνητη νοημοσυνη την οποια μεσω ηλεκτρονικη μορφη εφαρμοζουν στους υπολογιστες οι οποιοι σταδιακα βοηθουν ολο και περισσοτερο τον σχεδιαστη του αυτοκηνητου στν δυσκολες συναρμολογησεις


ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

1. Ποια είναι η ηλικία σας? 12-18
2. Έχετε ηλεκτρονικό υπολογιστή στο σπίτι?
3. Έχετε σύνδεση ιντερνετ στο σπίτι? Ναι-όχι
4. Γνωρίζετε τι είναι η εικονική πραγματικότητα? Ναι-όχι
5. Αν ναι δώστε έναν ορισμό.
6. Παίζετε παιχνίδια online?
7. σημειώστε με ποια από τα παρακάτω παιχνίδια έχετε παίξει? Sims-second life-counter strike-call of duty-star doll
8. Υπάρχει κάποιο παιχνίδι που παίζεις συστηματικά?
9. Αν ναι ποιο?
10. Πόσες ώρες κατά μέσο όρο την ημέρα περνάτε μπροστά στον υπολογιστή?1-2 2-3 4+
11. Σε πόσες από αυτές χρησιμοποιείτε κοινωνικά δίκτυα (π.χ. Facebook, twitter, tumblr κ.α.) και σε πόσες παίζετε διαδικτυακά παιχνίδια?
12. Πόσες επαφές έχετε στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης?
13. Από αυτές πόσες αντιστοιχούν σε πραγματικούς σας φίλους και γνωστούς?
14. Ο χρόνος που περνάτε με τους φίλους σας στο διαδίκτυο σε σχέση με τις ώρες που περνάτε μαζί face to face είναι: περισσότερος-λιγότερος-ισος?
15. Σου συμβαίνει να ανυπομονείς να γυρίσεις στο σπίτι σου για να ανοίξεις τον υπολογιστή σου? Ποτέ-μερικές φορές-συχνά-πάντα.
16. Ο εικονικός κόσμος μοιάζει καθόλου με τον πραγματικό?
17. Θα προτιμούσες να είσαι σαν το avatar σου? καθόλου-λίγο-σε κάποια πράγματα-ναι
18. Αισθάνεσαι καλύτερα όταν βρίσκεστε στον εικονικό ή στον πραγματικό κόσμο?
19. πιστεύεις ότι αν δεν είχες πρόσβαση σε αυτά τα παιχνίδια θα διάβαζες περισσότερο? Όχι-ίσως-ναι
20. Έχετε επενδύσει  ποτέ  κανονικά χρήματα στα  διαδικτυακά σας παιχνίδια?
21. Πιστεύεις ότι αλλάζει η συμπεριφορά σου μετα από ένα παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας?
22. Αν ναι πώς?
23. Αν σχεδιάζατε ποτέ ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι πώς θα ήθελες να είναι?